niedziela, 30 marca 2014

Tort migdałowy

Moja mama uwielbia frezje i tort migdałowy. Oto tort dla niej ;)

Składniki:

Biszkopt:
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Oddzielić żółtka od białek. Żółtka wymiksować z cukrem do białości. Białka ubić na sztywną pianę. Mąkę połączyć z proszkiem.
Do masy z żółtek dodawać na przemian ubite białka i mąkę, cały czas mieszając najlepiej drewnianą łyżką. Mieszajmy delikatnie i dokładnie, aż do połączenia wszystkich składników.

Masę przelać do tortownicy o wymiarach: średnica: 20,5cm, wysokość: 7cm
Piec w nagrzanym piekarniku do 180°C przez 45 min, bez termoobiegu.

Kiedy ciasto ostygnie, możemy je przeciąć na pół, zeby nie było zbyt suche możemy je polać wodą z sokiem z cytryny (pół szklanki ciepłej wody, kilka kropel soku z cytryny, szczypta cukru) każdą połowę polewamy kilkoma łyżkami "soku".

Masa migdałowa:
  • 1 kostka masła (200g)
  • 250 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • sok z połowy cytryny
  • pół szklanki śmietany 18%
  • 100 g zmielonych migdałów
  • 15 kropelek olejku migdałowego
Masło wymiksować dokładnie z cukrem pudrem, wbić jajko i dalej miksować, dodać sok z cytryny. Na koniec wlewać po trochę śmietanę, uważając żeby masło się nie zważyło. Gdy masa bedzie gotowa dodać zmielone migdały i olejek migdałowy.

Masą przekładamy tort oraz zotawiamy część masy do posmarowania całego tortu.

Na koniec ubieramy cały tort migdałami (ja zużyłam 1 paczkę 100 g). Dekorujemy według uznania. Ja użyłam cukrowych frezji: Tortowe Dodatki

Smacznego!
Cukrowe frezje i inne tortowe dodatki: www.tortowe-dodatki.pl

4 komentarze: