czwartek, 30 kwietnia 2015

Ciasto/Tort "Koszulka" z masą z orzechów laskowych i ziemnych

Ciasto w kształcie koszulki sportowej. Biszkopt czekoladowy, z masą z orzechów laskowych i ziemnych, obłożony masą cukrową.
To ciasto zrobiłam dla męża w barwach jego ulubionego klubu ;)

Składniki:
Biszkopt (24x24)
ja zrobiłam z przepisu na ciasto czekoladowe.

Masa z orzeszków ziemnych:
  • ok. 160 g orzeszków ziemnych,
  • 1 łyżeczka masła,
  • szczypta soli.
Orzeszki ziemne mielimy w młynku do kawy, do powstania gładkiej masy. Dodajemy do nich masło i szczyptę soli, miksujemy.

Masa z orzechów laskowych:
  • 100 g serka mascarpone,
  • 30 g zmielonych orzechów laskowych,
  • 1,5 łyżki nutellii,
  • 1 łyżka cukru pudru.
Serek mascarpone miksujemy, następnie dodajemy zmielone orzechy, nutellę i cukier puder. Wszystko mieszamy do uzyskania jednolitej masy.

Masa do obłożenia ciasta:
  • 100 g masła,
  • 3 łyżki nutelli.
Masło ubijamy na puch, dodajemy do niego nutellę i miksujemy do uzyskania gładkiej masy.
 
Do ostygniętego ciasta przykładamy szablon i wycinamy kształt koszulki.

 
Ciasto przecinamy na 3 części, poczujemy (np ciepłą wodą z cytryną) i smarujemy pierwszą część masą z orzeszków ziemnych, drugą masą z orzechów laskowych. Całe ciasto z wierzchu smarujemy dokładnie masą maślaną z nutellą, na gładko.

Tak przygotowane ciasto wkładamy do lodówki na ok. 1 godzinę, żeby masa była chłodna.

Ciasto obkładamy dokładnie masą plastyczną, ja miałam 500 g żółtej, choć zużyłam dużo mniej, to podczas obkładania lepiej mieć jej więcej, żeby nigdzie się nie zagięła, ani nie popękała. Zbędną masę odcinamy.

Następnie dekorujemy ciasto według ulubionych barw klubowych ;)

Smacznego!

4 komentarze: