piątek, 8 sierpnia 2014

Pavlova z sezonowymi owocami

 
Przepis na dziś to Pavlova, beza z bitą śmietaną i świeżymi owocami. Ja dodałam owoce, które akurat o tej porze dojrzewają w moim ogródku ;)

Składniki:
  • 6 białek
  • 300 g cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka octu jabłkowego lub winnego 
  • ok. 600 ml śmietanki 30%
  • cukier puder do śmietanki według uznania (ja dałam 4 łyżki)
  • świeże owoce (ja miałam: maliny, jeżyny i borówki amerykańskie)
  • świeża mięta do udekorowania 
Piekarnik nagrzewamy do 180°C.

Białka ubijamy na sztywno, po mału dodajemy cukier puder i miksujemy dalej. Pamiętajmy, żeby miska, w której ubijamy białka była sucha, inaczej nie ubiją nam się na sztywno.
Dodajemy mąkę i ocet. Miksujemy do połączenia się wszystkich składników.

Blachę wykładamy papierem (ja używam blachy, która jest wsuwana do piekarnika) i nakładamy masę formując kształt koła dowolnej wielkości.

Wkładamy bezę do nagrzanego piekarnika i od razu zmniejszamy temperaturę do 90°C. Pieczemy tak przez 2,5 godziny z termoobiegiem. Po upieczeniu zostawiamy ją w piekarniku do ostygnięcia.

Kiedy beza już ostygnie ubijamy śmietankę na sztywno z cukrem pudrem i nakładamy na wierzch bezy. Następnie dekorujemy ją owocami i miętą.

Deser najlepiej jeść od razu.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Pavlova, mmm... Uwielbiam :) Choć nieco kapryśna, kiedy wyjdzie, zawsze zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiała się udać bo była robiona na specjalną okazję :P ;)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń